martes, 29 de diciembre de 2020

DIA 15 D'OCTUBRE DE 2020



Avui hem parlat sobre la Barcelona desigual, dades econòmiques, dades sobre l'educació i altres...
Hem pogut veure les diferents rendes familiars brutes disponibles per habitant l'any 2017 per comarques, des del Montsià que és el més baix amb un 12,2 fins al Barcelonès que és el més alt amb un 19,4. Jo en aquest cas visc al Baix Llobregat des de fa sis mesos, que se situa en segon lloc amb un 17,9.
 
Després hem vist la RFD per capità a Barcelona l'any 2016, que és de 20.757 euros. També els municipis amb RFDB per habitant més alta i més baixa de Catalunya el 2014, on ens trobem a Sant Cugat del Vallès en primera posició i a Alcanar en última.
 
També hem vist els districtes, per exemple Sants-Montjuïc, és on sempre he viscut i on les dades són fins al 2016, per tant jo encara hi vivia, on veiem que té una renda per capità del 16.409. D'altra banda m'ha sobtat que sigui més baixa que Horta-Guinardó i Sant Martí.
 
Dins del districte de Sants-Montjuïc vivia a la bordeta on ens trobem amb índex de 73,6. La Bordeta i Hostafrancs pràcticament és un carrer de diferència, almenys, en la part que vivia jo i per un carrer l'índex d'Hostafrancs, ja és de 84,6.
 
A més a més veiem als ''top 10'' de barris amb l'IRFD més alt, i em continua sorprenent, ja que, abans de viure a la bordeta, també vaig viure a diagonal mar i em va sorprendre molt que sigui un dels barris amb l'IRFD més alt, de fet, tinc una anècdota que em va passar la setmana passada. Vaig anar a un restaurant amb la meva parella i vam aparcar el cotxe a diagonal mar, vam entrar al restaurant i al cap de 5 minuts vam haver de tornar al cotxe per agafar el gel hidrològic i en 5 minuts de diferència, ja ens vam trobar a un noi que ens estava obrint el cotxe, per la qual cosa, em sorprèn, quan jo sempre havia tingut entès que dins de diagonal mar hi havia molta pobresa i delinqüència.
 
A continuació veiem l'atur a febrer de 2020 dins de la Verneda i la Pau té un 8,6% d'atur i Pedralbes un 2,6%, l'atur a juny de 2020, després de la covid podem veure com a pujat, per exemple Pedralbes de 2,6% a 3,5%, Barcelona del 6,6% al 8,6%.
 
Després veiem un gràfic amb els nivells de salut als barris de Barcelona i també podem veure que els colors sí que coincideixen amb la taxa d'atur. També l'esperança de vida en néixer coincideix i té molt a veure amb els recursos que tenim a cada barri, casos nous de tuberculosi, mares adolescent, tot està vinculat amb la renda que hi ha cada barri, a cada districte, a cada municipi.
 
També ho veiem amb la covid-19, que per exemple Pedralbes que és un barri que no té quasi atur i té una renda alta, els casos positius són pocs també (585), en canvi, Ciutat Meridiana on té bastant atur i una renda baixa, puix que hi ha molts més casos (2355).
 
En els estudis també ho veiem reflectit tot el que hem parlat anteriorment, per exemple, percentatge que no supera les proves de competències bàsiques, veiem que a nou barris no ho supera un 20,6 i a les corts només un 5,4. Penso també que les dades no són del tot certes, ja que, per exemple pot viure a nou barris i anar a una escola d'Horta-Guinardó.
 
Per últim volia comentar els punts segons la Comissió Europea, per decidir si una persona està en risc de pobresa o exclusió social. Punts que s'han convertit en privilegis, quan són necessitats en aquesta societat, per exemple el fet de poder menjar carn cada dos dies, una calefacció, o un telèfon, que sembla un capritx, però avui en dia si no tens telèfon, no estàs dins de la societat, estàs apartat, igual que també si no saps com funcionen les tecnologies, no pots aconseguir molts treballs, és una cosa molt important.
 
Adjunto vídeo sobre un projecte que també parla sobre la salut i atur a la ciutat de Barcelona, en la relació que tenen (salut i atur) i els seus efectes:
 
https://youtu.be/p8R6n91jUmM

QUINS APRENENTATGES HE FET I PER QUE?

He aprés la renda per capità dels antincs barris o districtes on vivia. M'han sopres molt algunes dades com la de Diagonal Mar, ja que, per que el havia viscut no era un barri que es podia veure amb molts recursos, etc...

A més també he apres els punts de la Comissió Europa per dedicir si una persona, està en risc de pobresa o exclusió social. M'ha impactat, ja que, hi han molts punts que son drets i es consideren privilegis. 



No hay comentarios:

Publicar un comentario