martes, 15 de diciembre de 2020

PRESENTACIÓ 7: BARRERES EN LA PRÀCTIA DE L’EDUCACIÓ SOCIAL

 



Aquest treball s'endinsava en el racisme dins de l'educació.

 

Ens han parlat de moltes coses, però volia ressaltar el fet que no hi ha un protocol específic per al racisme a l'escola, i tampoc s'aplica cap mena d'ajuda.

 

Em sembla molt interessant el fet que hi hagi programes que ajudin o donin recursos als professors, perquè aquests puguin tenir eines per resoldre-ho, però crec que això no és suficient. La figura de l'Educador/a social hauria d'estar present a totes les escoles, perquè aquests donessin els seus aprenentatges i eines perquè això tingués unes conseqüències.

 

Tots a la nostra vida hem vist alguna situació de racisme a l'escola. Començant per no entendre moltes vegades la seva cultura. Un exemple molt clar, és la cultura marroquina, és a dir, amb més claredat el ramadà. Hi ha molts joves que ho fan i aquests no són entèsos per les escoles. Des de el meu punt de vista haurien de donar facilitats perquè aquest poguessin seguir la seva cultura sense cap classe de problema.

 

Partint de la base que no hi ha respecte per les diferents cultures, ni tampoc un alliberament perquè aquests la segueixin sense cap mena d'inconvenient.

 

Veiem que a les escoles públiques cada vegada més hi ha més segregació. Això molta gent ho veu un problema, i a més a més, quantes vegades hem hagut d'escoltar la frase que diuen els pares: ''Jo l'apuntaré a una escola privada, perquè a l'escola pública hi ha molts immigrants i això dificulta el seu aprenentatge''. Tots aquests comentaris provocant el canvi de la mirada del nen cap a ells, prenen com a model als seus pares.

 

Ha de canviar tant la mirada dels nens, com els dels pares, com els dels professors, en definitiva de tota la societat.

 

Per últim volia ressaltar el recurs de les aules d'acollida. Em sembla un molt bon recurs perquè les persones nouvingudes coneguin el nivell del sistema educatiu que s'implementa. A més a més, no són totes les hores, l'alumna passa unes hores a l'aula d'acollida i d'altres amb la resta de la classe. És una eina que facilita l'atenció personalitzada, que és el que necessiten.

 

S'ha de promoure un sistema educatiu sense discriminació, però sobretot donar eines i recursos aquells que més ho necessiten.

No hay comentarios:

Publicar un comentario