martes, 22 de diciembre de 2020

DIA 3 I 10 DE DESEMBRE DE 2020:


El documental ''el despertar de les plazas'' parla del 15M. Vaig poder veure les idees principals que principalment ens trobem en un marc de globalització, neoliberalisme i reivindicació dels drets, en la qual la gent té un objectiu que és defensar aquests drets.
 
Veiem com gent de tot el país, independent de la seva edat o la seva ètnia, és junta i lluita perquè vol canviar les coses, aquesta lluita es pacifica per part dels que es manifesten, van formar una resistència pacífica, ja que no van utilitzar la violència, encara que sí que hi havia violència per part de l'estat. El que es volia aconseguir és els nostres drets, els de tota la població.
 
Per la part que ens toca a nosaltres els futurs educadors socials o als que ho són en un present, és que si realment les polítiques canviaven el nostre rol també ho feia. Ens afecta directament, ja que també es vol canviar la manera d'educar i de veure a les persones en risc d'exclusió social o les que ja ho estan. A més una manera molt positiva que va recaure sobre els professionals del món social és el fet d'escoltar les necessitats que hi havia a escala global i poder detectar i actuar d'una manera més efectiva i enriquidora. Un fet que va es va parlar a classe és que som un element de canvi social i que per tant queda en les nostres mans promoure'l.
 
Es van plantejar molt tipus de participació, l'assembleària, pacifica, cooperativa, etc. i la participació ubicada en tres idees, el voler, que són els elements sobre els quals es vol provocar el canvi, el saber, on entren les metodologies col·lectives que s'han d'aprendre i saber i el poder, l'espai que es va crear per poder participar i reivindicar.
 
A la nostra classe, ens vam ajuntar un grup de noies per fer una activitat de l'assignatura Usos, possibilitats i límits de les tecnologies. Ens va interessar molt aquest tema, el 15M i el vam voler comparar amb el moviment originat a Xile (ChileDespertó). Ens vam adonar que ells sí que van aconseguir coses a través de la perseverança que van tindre i nosaltres molt poques. Per exemple si ens fixem en el temps del moviment ens adonem del fet que realment vam estar poc temps i que hauríem d'haver sigut més constants. Les protestes a Espanya del 15M a penes van durar un mes. Van començar el 15
de maig de 2011 per tot l'estat i van acabar el 12 de juny en Sol i el 30 de juny
a Barcelona. Les forces de seguretat d'Espanya van aconseguir desunir les protestes
i que es dissolguessin sota el lema "no ens anem, ens fan fora" abans d'haver aconseguit
els canvis que havien estat reivindicant.
 
Una altra cosa que volia remarcar sobre el moviment 15M, es la importància de les tecnologies, ja que, estem en una època en la qual ens movem a través d'elles i que son part de la nostra vida. Volia adjuntar algun dels hashtags que van ser utilitzats durant el moviment.
 
#democraciarealya
 
#nolesvotes
 
#spanishrevolution
 
#nonosvamos
 
#yeswecamp
 
#indignados
 
#nohaypanpara tanto chorizo
 
#15M
 
Tots i cada un d'ells van ser molt importants, per també lluitar contra el que estava passant. A més a més, és una eina per comunicar-se i que el moviment sigui més efectiu des de el meu punt de vista.
 
Per últim volia adjuntar el vídeo que vam realitzar per aquest mateix treball, o veiem tuïts que es van fer el 15M i la comparació amb ChileDespertó.
 
https://youtu.be/Pgz_Jv1nTog

QUINS APRENENTATGES HE FET I PER QUE?


He pogut aprendre més sobre els moviments socials. També he pogut veure un exemple de unió, ja que, en el 15M totes les persones independement de la seva cultura, edat, etc... es junten per aconseguir un mateix objectiu.

A més al treballar-ho a una altre assignatura també he pogut pronfunditzar més i comparar-ho amb altres lluites a altres paisos. La qual cosa també m'ha fet veure, que aquí havien de tenir mes constància i persistència.



No hay comentarios:

Publicar un comentario